İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı Hedef ve Çıktıları

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programının Amaçları:

  1. Alanındaki yenilikçi bilgileri içeren ders kitapları, uygulama materyalleri ve bilgi iletişim teknolojileri ile desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip öğretmenler yetiştirmektir.
  2. Alanı ile ilgili ileri düzey bilgileri temelinde matematik öğrenme-öğretme uygulamalarını etkileyen sorunları fark eden, çözüm sürecinde kullanmak için araştırma ve kanıtlara dayalı kararlar alabilen ve bu kararları uygulayabilen öğretmenler yetiştirmektir.
  3. Çalıştığı kurumda öğrencilerinin, meslektaşlarının ve kendisinin gelişimini hedefleyen etkinlikleri planlayıp gerçekleştiren ve öngörülemeyen sorunlar için inisiyatif alabilen öğretmenler yetiştirmektir.
  4. Matematik öğrenme ve öğretme süreci ile ilgili bilgi ve becerilerini sürekli değerlendiren, zayıf yönlerini geliştirmeye açık ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum sahibi öğretmenler yetiştirmektir.
  5. Toplumsal ve matematik eğitimine ilişkin sorunların çözümünde öğrencileri, aileleri ve meslektaşları ile etkin şekilde çalışabilen; düşüncelerini ve çözüm önerilerini farklı etkili yollarla ifade edebilen öğretmenler yetiştirmektir.
  6. Matematik öğrenme ve öğretme süreci ile ilgili tüm bilgileri edinme, yorumlama ve uygulama aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve ahlaki değerlere uygun hareket edebilen öğretmenler yetiştirmektir

 

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programının Hedefleri:

  1. Öğrencilerinin matematiğe yönelik olumlu tutum geliştirmelerini sağlayacak matematiksel bilgiye ve bu bilgiye erişme becerisine sahip öğretmenler yetiştirmektir.
  2. Matematiksel problem çözme süreçlerini anlayan, uygulayan ve matematiksel argümanlar geliştiren öğretmenler yetiştirmektir.
  3. Matematiksel düşünceyi iletmek ve öğrencilerinin anlayışını derinleştirmek için matematiksel fikirlerin çeşitli gösterimlerini kullanarak matematikte ve diğer alanlardaki fikirler arasında bağlantı kuran öğretmenler yetiştirmektir.
  4. Teknolojiyi matematik için gerekli bir araç olarak benimseyen; alanındaki araç, gereç ve materyal tasarımına ve kullanımına hâkim öğretmenler yetiştirmektir.
  5. Öğrencilerinin olumlu sosyo-duygusal gelişimini teşvik eden demokratik ve işbirliğine dayalı bir öğrenme ortamı oluşturmak için kapsayıcı uygulamaları kullanabilen öğretmenler yetiştirmektir.
  6. Tüm öğrencileri için yüksek beklentiler içinde olan; ölçülebilir öğrenme değerlendirmeleri ile iyi yapılandırılmış dersler uygulayan ve uygulama üzerine yansıtıcı düşünmeleri yürütebilen öğretmenler yetiştirmektir.
  7. Alan ve meslek bilgisine ilişkin bilimsel bakış açısına sahip; sosyal yönleri, iletişim becerileri, çevre bilinci gelişmiş; millî ve insanî değerleri benimsemiş; nitelikli, ahlâklı, özverili ve özgüveni yüksek öğretmenler yetiştirmektir.

 

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Program Çıktıları

  1. Mesleği ile ilişkili matematik bilgisine sahip olup bu bilginin doğruluğunu, güncelliğini ve önemini değerlendirebilir.
  2. Matematik öğretimi programları hakkında bilgi sahibidir, matematik öğretirken öğretim yöntem ve tekniklerini, ölçme değerlendirme yaklaşımlarını, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
  3. Öğrencilerinin matematiğe ilişkin öğrenme zorlukları ve olası kavram yanılgıları, ihtiyaçları, ilgileri, yetenekleri, öğrenme özellikleri, bireysel farklılıkları, gelişim düzeyleri ve sosyokültürel altyapıları hakkında bilgi ve deneyim sahibidir.
  4. Matematik eğitimi alanı ile ilgili bilimsel araştırmaların önemini kavrar, bilimsel araştırmaların sonuç ve önerilerini mesleğini icra ederken uygun biçimlerde kullanır.
  5. Türk Milli Eğitim sisteminin genel yapısı, ilköğretim okullarının işleyişi, okuldaki idari ve matematik dersi ile ilgili görevleri hakkında bilgi sahibidir.
  6. Alanı ile ilgili uluslararası kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur.
  7. Öğrencilerin matematik dersine yönelik becerilerini, gelişim düzeylerini, öğrenme özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak özgün planlar geliştirir, planlarını okul içi ve okul dışı çoklu öğrenme ortamları oluşturarak uygular.
  8. Öğrencileri, meslektaşları, yöneticileri ve uzmanlar ile etkili iletişim ve işbirliği içinde matematik dersi öğretim sürecinde bilişim teknolojilerini, araç-gereç, materyal ve diğer kaynakları çeşitlendirerek kullanır.
  9. Matematiğin bir düşünme biçimi olmasının ve farklı alanlarda uygulamalarının farkında olup, öğrencilerinin matematiğe karşı özgüvenlerinin ve tutumlarının gelişimine katkı sağlar.
  10. Matematiksel kavramların tarihsel gelişimini, bu gelişime farklı kültürlerin katkısını ve kavramların farklı disiplinlerle ve günlük hayatla ilişkisini bilir, bu ilişkileri üst düzey düşünme becerileri gerektiren öğrenme ortamlarına aktarır. 
  11. Öğrencilerin bilişsel süreç becerilerini geliştirmeye yönelik öğretim yöntem ve tekniklerini yaratıcı ve paylaşımcı bir biçimde kullanarak problem çözme stratejilerini uygulamalarında rehberlik eder.
  12. Matematik öğretiminde matematiksel fikirlerin çeşitli gösterimlerinin önemini kavrar, matematikte ve diğer alanlardaki fikirler arasında bağlantı kuracak etkinlikler geliştirir ve uygular.
  13. Öğrenme ve öğretme uygulamalarının öğrencilerin matematiksel bilgi, beceri ve tutumları üzerine etkisini değerlendirir, kavram yanılgıları ve eksik öğrenmeleri tespit eder.
  14. Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal, psikomotor ve sosyal gelişimlerini izleyici ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini bilir ve kullanır.
  15. Öğrencilerin matematik bilgi ve becerilerinin geliştirilmesinde aile, okul, sosyal kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapar ve sorumluluk alır.
  16. Okulun bilim, kültür ve öğrenme merkezi halinde getirilmesinde aile ve toplumla işbirliği yaparak sosyal yönleri, iletişim becerileri ve çevre bilinci gelişmiş milli ve ahlaki değerlere sahip öğrencilerin yetiştirilmesinde sorumlu davranır.

Bu sayfa Mathematics Teacher Education tarafından en son 05.11.2023 13:05:20 tarihinde güncellenmiştir.

HIZLI ERİŞİM